Przeznaczony jest specjalnie dla dzieci szkół podstawowych, z uwzględnieniem podziału na klasy I-III oraz IV-VIII.
Klasy I - III
W tym wieku dzieci nie zdążyły jeszcze rozwinąć strategii uczenia się oraz nawyku systematycznej pracy i motywacji wewnętrznej. Dlatego też, choć uczą się szybko, bardzo ważne jest wielokrotne powtarzanie poznanych słów i zwrotów w urozmaicony sposób. W dalszym ciągu posługują się myśleniem konkretnym, co znaczy, że łatwiej zapamiętują język, gdy mogą coś zobaczyć, dotknąć, powąchać, a nawet posmakować. Celem kursu jest zatem uaktywnienie wszystkich zmysłów w procesie uczenia się poprzez wykorzystanie przedmiotów z otoczenia oraz powtarzanie słownictwa i struktur bez objaśniania terminów i reguł gramatycznych. I taka jest właśnie struktura tego kursu, w którym najważniejszy nacisk kładziemy na umiejętność rozumienia ze słuchu (w oparciu o naukę języka drugiego ESL) poprzez wykorzystanie nagrań piosenek, rymowanek, historyjek oraz sytuacji, które ułatwiają zrozumienie znaczenia wyrazu.
Cele kursu
Najważniejsze walory kursu z uwzględnieniem metody on i off-book'a:
- Słownictwo prezentowane w formie obrazkowej i dźwiękowej
- Wspaniałe piosenki i teksty do skandowania
- Ćwiczenie wymowy
- Ciekawe dialogi kształcące umiejętności receptywne
- Stopniowe kształcenie czterech sprawności językowych z uwzględnieniem rożnych stylów uczenia się (wzrokowców, słuchowców i kinestetyków)
- Systematyczne powtarzanie i utrwalanie słownictwa oraz zasad gramatyki
- Liczne gry i zabawy
- Ogromna różnorodność ćwiczeń
- Poznawanie krajów anglojęzycznych
- Propozycje przedstawień teatralnych
- Lekcje okolicznościowe
- Wycinanki, naklejki i gry planszowe
- Filmy animowane
- Dobieranie i uzupełnianie brakujących w słowie liter, rozwiązywanie krzyżówek, porządkowanie rozsypanek wyrazowych
- Połączenie lekcji on-book z prezentacją materiału multimedialnego
- Teatrzyk kukiełkowy, za pomocą którego uczniowie rozwijają wyobraźnię i uzdolnienia artystyczne
Klasy IV - VIII
W tym wieku dzieci dopiero zaczynają rozwijać strategie uczenia się oraz nabierają nawyku systematycznej pracy. Zaczynają również kształtować swoją motywację wewnętrzną, która niewątpliwie odgrywa bardzo ważną rolę w procesie uczenia się. Dlatego też, na tym etapie rozwoju dziecka, w sposób szczególny, potrzebny jest nauczyciel, który nie zniechęci do nauki języka, a wręcz przeciwnie, maksymalnie zmotywuje i zachęci jeszcze bardziej do zgłębiania wiedzy w tym kierunku. Osobowość oraz pasja z jaką nauczyciel naucza jest w tym wypadku fundamentalna. W dalszym ciągu, bardzo ważne jest wielokrotne powtarzanie poznanych słów i zwrotów w urozmaicony sposób. Dzieci w tym wieku wciąż posługują się myśleniem konkretnym, co znaczy, że łatwiej zapamiętują język, gdy mogą coś zobaczyć, dotknąć, powąchać, a nawet posmakować. Celem kursu jest zatem uaktywnienie wszystkich zmysłów w procesie uczenia się poprzez wykorzystanie przedmiotów z otoczenia oraz powtarzanie słownictwa i struktur ze stopniowym włączeniem objaśniania terminów i reguł gramatycznych. Niezmiennie, ogromny nacisk kładziemy na umiejętność rozumienia ze słuchu poprzez wykorzystanie nagrań, łamańców językowych, historyjek oraz sytuacji, które ułatwiają zrozumienie znaczenia wyrazu. Jednocześnie, stopniowo rozwijamy sprawność czytania i pisania w oparciu o naukę języka drugiego(ESL).
Cele kursu
Najważniejsze walory kursu z uwzględnieniem metody on i off-book'a:
- Ćwiczenia integrujące wszystkie sprawności językowe
- Wiadomości na temat kultury Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych (np. dotyczące Białego Domu i słynnych targowisk w Londynie) oraz lekcje okolicznościowe (np. dotyczące Nowego Roku, walentynek)
- Płyty DVD, które poprzez interaktywne zadania umożliwiają uczniom poznawanie języka angielskiego
- Systematyczne rozwijanie strategii uczenia się
- Gry planszowe i plakaty zachęcające do poznawania nowego słownictwa
- Elementy kulturowe, dotyczące krajów anglojęzycznych (Culture Channel)
- Ścieżki międzyprzedmiotowe (Around the School) oraz sekcje poświęcone ochronie środowiska (Green Zones)
- Połączenie lekcji on-book z prezentacją materiału multimedialnego